نکات کلیدی مراقبت از پوست، مو و آرایش زنان باردار

مراقبت از پوست، مو و آرایش زنان باردار، یکی از مهم‌ترین دغدغه ها برای خانم هاست، در زمان بارداری بسیار مهم است که سلامت خود را حفظ کنید در این دوران معمولاً خانم ها دچار تغییراتی در تمام اوضاع بدن خود می شوند و شاید محصولاتی که برای زیبایی از آن استفاده می ‌کردند در زمان بارداری دیگر به درد آن ها  نخورد؛ همچنین حتی ممکن است به آن ها حساسیت داشته باشند.

ما به شما توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از خرید، آن محصول را تست کنید و همچنین همیشه سعی کنید بیشتر از موادی که طبیعی هستند استفاده کنید؛  زیرا بدن شما بسیار حساس می باشد و ممکن است دچار آلرژی شوید که شاید قبلاً این مشکل را نداشته باشید.

مراقبت از پوست و آرایش

محصولات زیادی برای مصارف آرایشی و بهداشتی وجود دارند که زنان باردار در دوران حاملگی خود از آن استفاده می کنند تا زیبایی خود را دو چندان کنند؛  معمولاً در این دوران از مواد ارگانیک بیشتر استفاده می کنند. 

به شما توصیه می کنیم که در دوران بارداری از هر محصولی که می خواهید استفاده کنید از قبل مواد به کار رفته در آن را بررسی کنید که به آن حساسیتی نداشته باشید؛ بهترین محصولات آرایشی محصولاتی هستند که بیشتر از مواد ارگانیک در آن استفاده شده باشد و کم ترین میزان مواد شیمیایی را دارا باشند؛ نکته ی دیگر این است که اگر می توانید خود این محصولات را در منزل تهیه کنید و همچنین قبل از استفاده از هرگونه از مواد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید

چند توصیه مهم درباره مراقبت از پوست، مو و آرایش زنان باردار

به شما توصیه می کنیم که در زمان بارداری از آب بیشتر استفاده کنید و همین طور کرم های مرطوب کننده نقشی اساسی در حفاظت از حالت ارتجاعی پوست دارند؛  مرطوب بودن پوست باعث می شود که از شر خارش ها و ترک خوردگی پوستی راحت شوید.

بهتر است از موم نرم شده عسل و روغن نارگیل خام استفاده کنید؛ موادی طبیعی که برای پیشگیری از خشکی و چین خوردگی پوست شکم بسیار کاربردی می باشد و باعث می شود پوست ارتجاعی شود؛  اگر می خواهید به فرزند خود شیر بدهید باید از محصولاتی که برای جلوگیری از افتادگی سینه استفاده می کنید بسیار مراقبت کنید و بدانید که محتوای آن چیست.

در دوران بارداری بهتر است از محصولاتی طبیعی مثل روغن یلانگ یلانگ ،روغن برگ چای و مرکبات استفاده کنید؛  این روغن ها دارای مرطوب کننده های طبیعی برای جلوگیری از چین و چروک پوستی در دوران بارداری هستند، توصیه ی ما به شما برای درمان جوش های زمان بارداری استفاده از روغن درخت چای است؛ اگر دچار چنین عارضه ای شدید حتماً از از این روغن استفاده کنید که معجزه می کند.

توصیه اکید می‌کنیم که از مواد طبیعی مثل دارچین ،رزماری ،جاسمین استفاده نکنید؛ این مواد محرک هایی طبیعی هستند که بهتر است فقط در روزهای پایان بارداری برای به دنیا آوردن فرزند از آن ها استفاده کنید؛ اگر زودتر از این مواد استفاده نمایید ممکن است دچار زایمان زودرس شوید، موضوع دیگر استفاده از وکس پس از استفاده از وکس ممکن است برای زنان باردار ایجاد حساسیت کند قبل از استفاده به شما توصیه می کنیم که تست حساسیت را حتما انجام دهید.

ناخن

طبق پژوهش های انجام شده در زمینه مراقبت از پوست، مو و آرایش زنان باردار، هر گونه رسیدگی به ناخن ها در دوران بارداری بی خطر است؛ البته این را نیز بگوییم که از لاک هایی باید استفاده کنید که جذب پوست نمی شود و همچنین فقط بر روی ناخن قرار می گیرد. 

تنها نکته‌ای که در سالن های آرایشی باید در نظر بگیرید این است که تهویه مناسب برای انجام کارهای ناخن را داشته باشد؛  انواع مانیکور و پدیکور هیچ ضرری برای شما در دوران ‌بارداری نخواهند داشت، زیرا هیچ مواد سمی در تولید آن ها استفاده نمی شود.

انواع مانیکور و پدیکور هیچ ضرری برای شما در دوران ‌بارداری نخواهند داشت

چند توصیه درباره مراقبت ناخن ها در دوران بارداری

به شما توصیه می کنیم که در دوران بارداری از لاک ها و لاک پاک کن هایی که فاقد استون هستند استفاده کنید.

لاک هایی نیز وجود دارد که از موادی طبیعی تشکیل شده و هیچ ضرری برای ناخن ها و بدن شما ندارد؛  قبل از خرید هر نوع ماده آرایشی ترکیبات آن را مطالعه کنید.

برای جلوگیری از بیماری های قارچی و باکتریایی بهتر است هنگام مراجعه به سالن های آرایشی از وسایل مناسب خودتان استفاده کنید.

موها

یکی از  نکات مهم در مراقبت از پوست، مو و آرایش در بارداری مسئله رنگ کردن موها است؛  بیشتر خانم ها به رنگ کردن موهای  خودشان عادت دارند و نمی توانند در مدت زمان بارداری موهای خود را دو رنگ ببینند. 

وقتی که خانمی باردار می شود بهتر است قید رنگ کردن موها را بزند، زیرا برای جنین او بسیار مضر است این تنها راه ۱۰۰ در ۱۰۰ ایمن برای نگهداری مو ها می باشد؛  استقاده از پاک کننده های رنگ و مواد دکلره و مواد شیمیایی تشکیل دهنده ی  آن ها در زمان بارداری بسیار خطرناک می باشد زیرا جذب پوست می شوند و بعد از آن وارد خون می شوند.

وقتی که خانمی باردار می شود بهتر است قید رنگ کردن موها را بزند

مشکل دیگری که در رنگ کردن موها در دوران بارداری وجود دارد این است که رنگ پذیری موها کم می شود؛  زیرا تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می‌افتند باعث می شوند موها زیاد رنگ نگیرند، همچنین ممکن است موهای تان دو رنگ شود و برای این منظور مجبور می شوید که از مواد شیمیایی قوی تری استفاده کنید که مضرات آن را در مطلب بالا برایتان گفتیم. 

در ماه های اول تا سوم بارداری انجام هر گونه رنگ مو بسیار آسیب زاست، و همین طور سه ماه بعد از تولد کودک نیز انجام  هرگونه رنگ مو برای خانم هایی که به فرزندان خود شیر می‌دهند خطرناک می باشد.

چند توصیه مهم درباره مراقبت از پوست ، مو و آرایش در بارداری

اگر از رنگ مو در دوران بارداری استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم که رنگ های بدون آمونیاک را در نظر بگیرید و قبل از آن با آرایشگر مخصوصی صحبت کنید، و حتی الامکان موهای خود را در خانه رنگ کنید؛ محصولات فاقد آمونیاک در مارک های معتبری در بازار موجود هستند و این رنگ ها ظاهری زیبا و براقیتی فریبنده به موهای شما می دهد.

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید موهای خود را مش کنید توصیه اکید می کنیم که از فویل برای مش کردن موهای خود استفاده کنید زیرا حداقل تماس با پوست سر را دارد.

محصولات فاقد آمونیاک در مارک های معتبری در بازار موجود هستند و این رنگ ها ظاهری زیبا و براقیتی فریبنده دارند

اگر از رنگ مو استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم که رنگ مو را حتی الامکان رقیق کنید؛ می توانید برای این کار از آب روغن بادام، روغن آفتابگردان یا جوجوبا استفاده کنید؛  قبل از استفاده کلی از رنگ مو بهتر است آن را تست کنید و اگر در حین رنگ کردن موها بدن شما شروع به جوش زدن کرد یا  دچار تهوع شدید فوراً در هر قسمتی از کار هستید موهای خود را بشویید و تمام مواد آن را پاک کنید.

اگر شما هم نکات مفیدی رو در مورد مراقبت از پوست و مو در زمان بارداری خانم میدونید لطفا برای استفاده همه ی خانم های باردار دیگه در پایین همین مقاله برای ما به اشتراک بگذارید با سپاس.